Kurulduğu 1995 yılından itibaren Acil Sağlık hizmetine bütünlük anlayışı içinde yaklaşan, yurdumuzda oluşturduğu üstün hizmet kalitesi, donanımı ve yüksek müşteri memnuniyeti ile marka olan Medline, Türkiye’nin ilk özel acil sağlık hizmeti veren kuruluşudur. Merkezi İstanbul’da bulunan Medline, Türkiye’de ilkyardım müdahalesinin doğru eller tarafından yapılması; halkın yanlış sağlık uygulamalarından kaynaklanan ve sakatlıktan hayat kaybına kadar uzanan ağır sonuçların ortadan kaldırılması misyonuyla yola çıkmıştır. Esas Holding şirketi olan Medline, günümüzün artan “hastane öncesi” ve “hastane sonrası” sağlık ihtiyaçları doğrultusunda kuruluşlara ve bireylere sunduğu hizmet yelpazesini sadece acil sağlık alanında değil, hastane hizmetleri dışında kalan “yerinde sağlık” ve “acil durum” ihtiyaçlarını da karşılamaya yönelik yeni hizmet kalemleriyle genişleterek bütünleşik sağlık hizmeti sunan bir yapıya kavuşmuştur. Böylelikle üyelerine sadece ambulans hizmeti vermekle kalmayıp, evde bakım, evde ya da işyerinde tetkik, eve doktor / hemşire / sağlık personeli gönderme, ilk yardım seminerleri gibi hizmetleri de sunarak üyelerinin her koşulda yanlarında olmayı hedeflemektedir.
Genel sağlık hizmetlerinin en kritik alanlarından biri olan “acil sağlık hizmeti’nin tanımında dünyaca kabul edilen 32 acil durum (kalp krizi, ani felçler, şuur kaybına neden olan her türlü durum, ciddi iş kazası, zehirlenme, astım krizi, yüksek ateş, başlamış doğum faaliyeti, vs.) kriterlerini benimseyen Medline, hizmet kalitesinde dünya standartlarını uygulayan acil sağlık hizmeti kuruluşudur.
Medline aynı zamanda, pek çok özel hastanenin de acil sağlık hizmetlerini devralmıştır. Medline, sigorta şirketleri, bankalar, her büyüklükte işletmeler gibi kurumsal, çeşitli hizmet paketleri ile de bireysel müşterilerine üyelik sistemi ile hizmet vermektedir.
Hangi mekanda ve hangi saatte olursa olsun tek bir numara ile ayrıca tüm GSM operatörlerinden alan kodu çevirmeden (444 12 12) Medline Alarm Merkezine ulaşabilmektedir. 365 gün / 24 saat, İstanbul’daki Alarm Merkezine gelen çağrılar telefonun ilk çalışında, doktorlar tarafından karşılanmaktadır. Acil sağlık hizmeti taleplerinde, çağrıya en hızlı ulaşabilecek ambulans ekibi, alarm merkezi doktorları tarafından hızla vakaya yönlendirilmektedir. Tüm bu süreç içinde, yola çıkan ekibe vaka ile ilgili bilgilendirme yapılmakta, bir yandan da hasta ve hasta yakınlarına gerekli ilkyardım bilgileri ile destek verilmektedir. Medline, tüm Türkiye operasyonunu İstanbul operasyon merkezinden 7 gün 24 saat yönetmektedir. İstanbul’da kendi ekipleriyle, Türkiye genelinde ise 400’ü aşkın anlaşmalı kurum aracılığıyla hizmet vermektedir.
Medline Acil Sağlık ambulansları; doktor, anestezi teknikeri ve ilkyardım eğitimi almış sürücüden oluşan 3 kişilik özel ve deneyimli ekibi ile dünya standartlarında hizmet vermektedir. Her biri 9 saat yoğun bakım koşullarını sağlayabilecek donanıma sahip Medline Acil Sağlık ekipleri, İstanbul gibi trafiğin yoğun olduğu bir şehirde hastaların %85’ine ilk 15 dakika içinde, %35’ine ise 5 dakikanın altında ulaşabilmektedir. Medline’nın gerçekleştirdiği yıllık vaka istatistiklerine göre, müdahale edilen vakaların %44’ü evde ya da olay yerinde tedavi edilmektedir. Böylece hastaların gerekmeyen durumlarda hastaneye götürülmesi sonucu oluşacak maddi ve manevi sorumlulukların da önüne geçilmektedir.
Uluslararası kabul görmüş kalite standartlarına uygun olarak hizmet veren Medline, Türk Akreditasyon Kurumu (TURKAK) onaylı EN – ISO 9001:2015 (Kalite Yönetim Sistemi) ve “Hastane öncesi Acil Sağlık Hizmeti (EA 38)” kapsamında ISO 14001:2015 (Çevre & Atık Yönetimi Sistemleri) standartları doğrultusunda kalite çalışmalarını sürdürmektedir.